ELEKTRIČNI TROTINET IZ UGLA KORISNIKA
Autor: Miloš Malović
Pročitajte iskustva jednog od prvih korisnika Električnog Trotineta u Srbiji !
Sa električnim skuterima prvi put sam se susreo januara 2019. godine u Los Angeles-u. Iako
sam mesecima ranije slušao priče o njima od kolega iz Amerike (uglavnom gunđajuće zbog
toga što su kompanije koje rentiraju skutere u Americi iskoristile rupu u zakonu pa su javne
površine pretvorile u besplatne parkinge za trotinete), nikada pre toga nisam bio u prilici da
isprobam kako ova prevozna sredstva zaista funkcionišu.
Ono što me je kupilo na prvu loptu jeste to što je bilo puno lakše obilaziti grad, a u nekim
slučajevima i brže stići od tačke A do tačke B nego sa automobilom ili javnim prevozom.
Super stvar u Americi, i drugim zemljama gde postoje uređeni sistemi rentiranja, je to što
kada se prevezete na željenu destinaciju, sve što treba da uradite jeste da pritisnete dugme
stop na aplikaciji i ostavite skuter bilo gde na ulici. Time su obaveze korisnika završene, a
kreditna kartica će automatski biti zadužena za utrošeno vreme kroz sistem naplate.
Vratio sam se za Beograd i zaboravio na skuter, a onda sam igrom slučaja upoznao ekipu iz
Ooterscooter-a i nakon razgovora sa Nikolom odlučio da pazarim svoj prvi električni skuter.
Izbor je pao na Xiaomi M 365. M 365 dolazi upakovan u kartonsku kutiju sa dva para
rezervnih guma (unutrašnja i spoljna), ključem za dotezanje šrafova na volanu i korisničkim
uputstvom. Nakon otpakovavanja, sve što je potrebno uraditi jeste dotegnuti dva šrafa na
gidonu i spremni ste za vožnju. Estetski izgleda savršeno. Izrađen od legura aluminijuma (u
crnoj i beloj boji), ukrašen nalepnicama u predelu točkova i sivom gumom na gazištu. Vožnja
ne zahteva nikakvo predznanje, pa svako ko je ikada vozio bicikl, skejt ili neko slično
prevozno sredstvo, u roku od dva – tri minuta može da se prilagodi.
Kada smo pazarili, nismo imali predstavu za šta bismo ga koristili. Mislili smo da će to biti
jedno od prevoznih sredstava da povremeno završimo obaveze po gradu ili da se vidimo sa
prijateljima, međutim ubrzo se ispostavilo da će za moju devojku to postati glavno prevozno
sredstvo do posla u periodu od proleća do jeseni. Pošto u našoj zemlji još uvek nisu
regulisani zakonom, moguće je voziti svuda, i trotoarima i biciklističkim stazama. Vožnja do
posla je prijatnija (jer ste na otvorenom i ne gužvate se sa drugim ljudima po autobusu), a
često i štedi vreme jer se neretko dešava da se stigne brže nego autobusom ili automobilom,
zbog gužvi u gradu. Veoma su ekonomični, baterija
je snage 280WH, pa su troškovi
električne energije za mesec dana vožnje smešni u odnosu na cenu goriva ili mesečnih karti
za autobus.
U proseku prelazi oko 15 kilometara dnevno, i za godinu i tri meseca smo pregazili oko 2100
kilometara. Od delova, zamenili smo prednju i zadnju gumu (zadnja je naletela na rajsandlu Za to vrijeme pijuckajte pjenasti cappuccino http://www.fakewatch.is uživajući u izlasku sunca na živahnim rimskim ulicama.
na biciklističkoj stazi na nekih 600 kilometara, dok je prednja izgurala oko 1700 kilometara),
šraf na prevojnom zglobu (ispao od vibracija jer nije dotezan) i zadnji blatobran (pukao zbog
svakodnevnog unošenja u zgradu jer trpi deo tereta prilikom podizanja i nošenja). Svi drugi
delovi su u fabričkom stanju, čak su i zaštitne nalepnice na isto mestu kao i kada je kupljen.
Kapacitivnost baterije, prema M 365 Plus aplikaciji, je i dalje na istom nivou kao kada smo
kupili, a pogonski motor i dalje vuče istom snagom. Od redovnog održavanja –
dopumpavamo gume na 20 – 30 dana.
Po meni, jedini nedostatak ovog modela (kao i uostalom svih drugih koji se mogu naći na
našem tržištu) jeste odsustvo suspenzije, pa nekada u vožnji zna malo više da trucka. Svako
ko je vozio beogradskim ulicama i biciklističkim stazama zna o čemu pričam. Dobra stvar je
to što su neke druge kompanije uvidele propust Xiaomi-ja, pa su napravile suspenziju koja
pasuje na M 365, te je za nekih $50-60 dolara moguće rešiti i taj nedostatak. Bilo bi sjajno
videti da Xiaomi na budućim modelima doda suspenziju u osnovni paket opreme.
Iako poseduje dva moda rada (eco i normal), nikada nismo koristili eco mod, pa i nakon
pređenih 15 kilometara svakoga dana, bude dovoljno baterije da se završe neki poslovi po
gradu, ukoliko ima potrebe za tim, pre nego što se stavi na punjač. U proseku, sa našim
težinama, prelazimo 25 – 30 kilometara od jednog punjenja.
Od svih modela koji se mogu naći kod nas, po mom mišljenju M 365 je najbolja opcija za
kupovinu u pogledu odnosa cene i kvaliteta. Kao korisnici, veoma smo zadovoljni, i nadamo
se da ćemo preći još puno kilometara pre nego što budemo trebali da radimo neki ozbiljniji
servis ili da ga zamenimo drugim modelom ?
Miloš Malović
Izvor: Miloš Malović